Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte

ANUNȚ

Urmare a intrării în vigoare a O.U.G. nr.152/2020 modalităţile de plată au fost modificate astfel:
– în numerar sau, după caz, prin intermediul POS-urilor la casieriile unităţilor CEC Bank
– online prin Sistemului naţional electronic de plată (SNEP) ghiseul.ro

Documentele de plată emise anterior datei de 02.09.2020 rămân valabile pentru depunerea cererilor pentru eliberare a paşapoartelor.

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, în situaţia în care, în perioada 02.09.2020-06.09.2020, Instituţiile Prefectului vor încasa prin casieriile proprii şi/sau conturile deschise la trezorerie sumele reprezentând contravaloarea paşapoartelor, dovada plăţii astfel efectuate rămâne valabilă pentru depunerea cererii de eliberare a paşaportului.

 

Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare, se depun, în baza programărilor on-line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro

Se menține măsura suspendării activității de la punctul de lucru mobil Rădăuți.

Accesul solicitanților, și după caz, a reprezentanților legali în sediul serviciului public comunitar de pașapoarte în vederea depunerii cererilor de eliberare a pașapoartelor este permis în baza programării on-line și a documentului de identitate prezentat în original.

Pentru ridicarea pașapoartelor, accesul în sediul serviciului se face în baza tichetului primit cu ocazia depunerii cererii și a documentului de identitate în original, iar în cazul imposibilității prezentării tichetului, accesul este permis în baza documentului de identitate în original numai după efectuarea verificărilor preliminare din care să reiasă dreptul legal de ridicare a pașaportului. 

Pentru ridicarea pașaportului simplu electronic cetățenii au posibilitatea să opteze pentru expedierea acestuia prin servicii de curierat la adresa de domiciliu/ reședință din țară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea ( cheltuieli de expediție 8 lei+ TVA, suportate de solicitant).

Potrivit dispozițiilor în vigoare, pașaportul simplu temporar nu poate fi livrat prin serviciul de curierat, putând fi ridicat doar de la sediul serviciului unde s-a depus cererea.

Activitatea de primire în audiență se va desfășura numai în cazuri cu caracter deosebit, cu respectarea măsurilor de prevenție a răspândirii noului COVID stabilite la nivelul serviciului.Se recomandă ca această activitate să se desfășoare prin telefon sau e-mail;

Activitatea de primire a petițiilor cetățenilor va fi asigurată prin intermediul trimiterilor poștale,  al adreselor de e-mail sau prin completarea, on-line, a formularelor postate pe site-urile unităților Ministerului Afacerilor Interne. Indrumăm cetățenii să transmită solicitările/petițiile/recomandările prin intermediul adreselor de e-mail ale instituției noastre: pasapoarte@prefecturasuceava.ro sau pasapoarte-sv@mai.gov.ro. și să solicite informații sau consiliere la telefon 0230/523120.

Formulare specifice S.P.C.P. Suceava:

  • Formularul pentru cerere adeverință istoric pașapoarte, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru cerere adeverință limitare drepturi liberă circulație, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru cerere furnizare date din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru cerere livrare a pașaportului simplu electronic prin curier, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru cerere recuperare taxe neutilizate, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru declarație (ambii) părinți pentru eliberare pașaport simplu temporar minor sub 14 ani, prin scanarea fotografiei, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru declarație de acord părinte/reprezentant legal pentru eliberare pașaport simplu temporar minor sub 14 ani, prin scanarea fotografiei, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru declarație de acord părinte/reprezentant legal pentru eliberare pașaport minor peste 14 ani, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru declarație de acord (ambii) părinți pentru eliberare pașaport minor peste14 ani, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru eliberare pașaport simplu electronic pentru persoane cu vârsta peste 14 ani, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru eliberare pașaport simplu electronic pentru minori cu vârsta sub 14 ani, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.
  • Formularul pentru cerere scutire taxe vamale, în format editabil, poate fi descărcat de aici iar cel in format pdf poate fi descărcat de aici.